torsdag 18 november 2010

.....................

Jag har bloggtorka för tillfället. Jag vill gärna uppdatera, men vet tyvärr inte vad jag ska skriva eller hur jag ska formulera det jag har att skriva. :s Det tillhör inte vanligheterna när det gäller mig eftersom jag i alla år ÄLSKAT att skriva, så förstå min frustration när jag känner att skrivningen inte är med mig idag. :(

Idag fick jag ett glatt besked från jobbet: From. schemaperioden i januari kommer vi alla att få börja jobba var 3:e helg! :) Eller ja, glatt och glatt. Kontentan av det hela blir att jag istället måste arbeta delade turer, vilket innebär att jag jobbar ett par timmar på morgonen, åker hem och kommer sedan tillbaka och jobbar kvällen igen. :s Vad jag tycker om det alternativet är jag kluven om. Visserligen ser jag fram emot att få vara ledig mer på helgerna nu när våren kommer och vi ska spendera tid i husvagnen. =) Fast av andra orsaker, som jag helst inte nämner här så jobbar jag hellre varannan helg som jag gör idag. :s Suck... Jaja. Det är inte upp till mig att bestämma oavsett och chefens mål är ju att det ska bli lika och rättvist för alla och jag tror att jag kommer ångra mig om jag skulle tala om att jag hellre fortsätter att jobba varannan helg.

Vissa dagar längtar jag mer än andra till våren och husvagnen! Ibland är längtan rent av oliiidligt lång! :(
Nej, idag är ingen bra dag. Jag är trött och uttråkad samtidigt som jag inte har kraft eller ork att ta mig för något. Hungrig är jag oxå. Allting på en gång... alltid. ;)

På jobbet förresten, där får vi bara mer och mer att göra HELA TIDEN! :o Trots att två vårdtagare nyligen avsagt sig sina städ så minskar inte trycket på tavlan i alla fall... Vi kommer hädanefter att behöva vara ytterligare en person varje morgon mot vad vi är idag... och imorgon får vi dessutom en 5:e bil, något som verkligen är behövligt! :o Fördelen är att dagarna går fort, man får röra på sig och får motion... och det bästa av allt: Jag behöver inte oroa mig för att behöva gå ner i tjänst! =) (Trots det så oroar jag mig ändå, trots att chefen inte visat några som helst tecken på att sänka mig :s)
Nu orkar jag inte mer. Ikväll är det Criminal Minds och imorgon är jag ledig innan jag går på helgen lördag och söndag.

Trevlig kväll allihopa! Jag avslutar inlägget med några bra låtar:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar