tisdag 23 november 2010

Tankeställare

Jaa, det är inte annat än att man får sig en tankeställare nu när man inser att man saknar sina arbetskamrater och att vara på arbetet. Kanske en bra arbetsplats då? ;)
Jag har visserligen bara varit borta från jobbet sedan i söndags, men med tanke på att jag vet att jag inte är tillbaka förrän nästa onsdag så börjar jag få lite smått abstinens efter att få skratta lite tillsammans med kollegerna. Så... det är bara att erkänna: JAG ÄLSKAR MITT ARBETE, MINA KOLLEGOR och MIN ARBETSPLATS! =)
Det känns faktiskt utomordentligt bra nu när jag fått ur mig det. Det är en helgalen arbetsplats, men eftersom även jag är galen (lite smått, och ibland ganska mycket) så passar det mig ypperligt. Det är få som får mig att skratta så mycket och så hjärtligt som flera av mina kollegor. Ok, jag är fast. Jag blir nog kvar i Ale kommun ett tag till. ;)

Utbildningen jag går på i ett par dagar nu är, som jag säkert nämnt ett par gånger tidigare, en handledarutbildning. Hade inga stora förväntningar på kursen innan då jag, med handen på hjärtat, inte var jättesugen på det, men nu är jag glad att jag ändå går igenom den då den faktiskt är bra och rolig. =)
Dock är det ingen rolig väg att åka på morgonen eftersom kursen är förlagd i Kungälv. :(

Denna veckan är jag ledig torsdag, fredag, lördag och söndag. =) En lyx med tanke på att jag jobbar Heltid. ;)
På torsdag har jag, än så länge, inga direkta planer... På fredag däremot, då kommer mamma (mormor) hit och leker med mig och barnen en stund, och passar Josefin medans jag ska på utvecklingssamtal med Pontus. =)

Ikväll är det Desperate Housewives och Cougar Town! =) Igår var det förresten final i Biggest Loser Sverige, och förlåt min dåliga Svenska, men j-vlar vad fina dom blivit när dom gått ner så mycket i vikt! :o Helt sanslöst, det är helt andra personer som stod där jämfört med i början av säsongen. Kul att se att det gått så bra! =)
På söndag är det final i Ensam mamma söker. =) Jag är kluven när det kommer till Emma, men det börjar luta lite åt att jag vill (och också tror) att hon väljer Jimmy, Linda hoppas jag väljer Christian (som jag alltid velat) och hos Petra hoppas jag fortfarande på Christopher. =)

Nu ska jag göra kvällsmat innan kvällen bänkas framför Tvn. =) Kram kram

1 kommentar:

  1. Vad fint du gjort på bloggen - underbara bilder!

    Handledarutbildning är väl perfekt att ha som merit i CV:t om inte annat. Kul för dig!

    Synd att vi inte syns till jul, vi får väl försöka om 2 år igen då... :-( Någongång kanske vi hamnar rätt i systemet så man slipper sitta 4 vuxna och 2 barn en julafton.

    Kramar

    SvaraRadera