lördag 11 december 2010

Lördag

Idag är det då lördag och vi har haft mamma och Lasse här på middag ett par timmar. :) Det var trevligt. Vi bjöd på tacos med glögg, pepparkakor, salta pinnar och kaffe till efterrätt. En salig blandning, jag vet... men vad gör man när inte alla gillar glögg? ;)

Imorgon har Pontus avslutning på fotbollen och då ska vi alla vara med och titta på. Det ska spelas fotboll mellan föräldrarna och barnen och det kommer avslutas med glass. Dessutom har Benita samlat in pengar från barnen till tränarna till varsin blomma (fyra tränare) ...
Imorgon kväll ska vi på glögg och fika hemma hos Mikael, Benita och Mathias. :)

Nu ikväll har jag dessutom fixat och donat. Jag har plockat in tvätt, tagit disken, tvättar, rensat barnens rum, dammsugit barnens rum.... Jag har diskat upp finglasen som vi använde till middagen... och nu gick jag och la Josefin. :)
Fullt upp med andra ord. Vad Peter gjorde? Jaa, det vill ni inte veta. (Låg i sängen)

Igår var jag och barnen iväg och klippte oss. Pontus blev återigen korthårig, Josefin blev av med sina slitna toppar och fick tillbaka sina lockar... och jag gjorde någonting helt nytt med min frisyr: klippte kort där bak och längre där fram. :) På väg hem svängde jag dessutom in på Ica och köpte hårfärg: ljusbrun... så nu är jag korthårig och brun i håret. Jag är supernöjd! Kände för någonting nytt med mitt hår, och då fick det bli kort och mörkt. ;)

Igår vann dessutom min stora favorit genom hela säsongen: Jay Smith vann IDOL! :) Han är ju såå ruskigt duktig! :o
Enligt tidningen idag var inte ryktet om att Jay och Minnah var ett par sant. :p Eller ja, det förnekades väl inte direkt heller, men nu verkar det i alla fall ha tagit slut mellan dom... som jag skrev; i stundens hetta kan vadsomhelst hända. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar