tisdag 28 december 2010

Jul, m.m.

Jaa, då var julen över för denna gången. Ett helt år kvar tills nästa jul.... men om man tänker på hur fort detta året har gått så kommer säkerligen nästa år att gå lika fort. :o

Julen har varit bra. Lugn och fin. Jag jobbade till kl. 16 på julafton, och kom hem till mat med dukat bord. *Mums* Inte ofta man som mamma blir bortskämd med att maten står på bordet när man kommer hem, men på julafton blev jag det. Det uppskattades! *Tack älskling*

Efter maten kom farmor och farfar över för att dela ut julklappar med oss. Ytterligare en liten stund senare kom även TOMTEN! :) Josefin var livrädd, ville inte alls gå fram till tomten. :( Jag tror att det var en blandning av skräckblandad förtjusning. Hon kände igen tomten, men ändå inte. Det var något bekant, men hon visste inte vad.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Då har det gått ytterligare en dag sedan jag startade med detta inlägget. Jag har en farlig förmåga att påbörja ett inlägg, men är väldigt mycket sämre på att avsluta det. :s
Idag efter jobbet har jag varit och köpt presenter till lilla fröken bus som ju fyller 5 år om en vecka. Helt sanslöst vad tiden går fort! :o Eller ja, den går fort i vissa avseenden, som till exempel när barnen växer och blir större, men i andra avseenden, som till exempel längtan efter husvagnen så går tiden alldeles för långsamt. :(

I söndags var vi hemma hos pappa för att äta mat (paj) och fira lite jul. Jag och Peter fick lite grejer till husvagnen i julklapp. Allt som har med husvagn att göra är välkommet! Vi fick en dörrmatta, en klädhängare samt en "Välkommen"-skylt. :) Oerhört tacksamt!

Med tanke på att det nu var ett tag sedan som jag bloggade så finns det risk för att detta inlägget blir lååångt... men jag lovar att göra allt som står i min makt för att inte tråka ut er. ;)

På jobbet går det otroligt bra. Jag trivs som fisken i vattnet fortfarande och börjar mer och mer känna mig som en i gänget.... som en som alltid varit där. Inte för att jag brukar ha svårt för att komma in i en grupp, och har egentligen länge känt mig som en i gänget, men relationen mellan mig och vissa kollegor har förändrats.... till det bättre. :)
Vissa klickar det med och andra inte. Sådant är livet. Jag har ingen jag inte kommer överens med... faktiskt.... men däremot har jag, självklart, några jag kommit närmare än andra. Så är det i en grupp. Vi är ju dessutom en grupp på 18 kvinnor. ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det bara två dagar kvar på detta året.. Jag är ledig imorgon, men jobbar hela nyår. Fredag, lördag och söndag. Det som driver en att jobba högtider är pengarna det ger. Smaskiga pengar att jobba Storhelg. ;)
Peter ligger i sängen och är dålig. Ni som är gifta eller har pojkvänner, ni vet vad jag pratar om när jag talar om HUR SJUK HAN ÄR! :p En kille är alltid mycket mer sjuk än han egentligen är... av någon anledning. :p

Nej, nu har jag ordbajsat f'ärdigt. Ha en trevlig kväll alla, och ett GOTT NYTT ÅR, om vi inte hörs denna sidan året. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar