fredag 10 december 2010

Pontus tur

Idag är det Pontus tur att vara dålig. Han hade en ruskig hosta imorse och kände sig inte helt ok så han fick stanna hemma från skolan idag. Jag och Josefin var ju ändå lediga så då fick han vara hemma med oss. :)
Idag händer det grejer! Runt 14-tiden kommer Peter och hans kollega hem, dom ska på julbord idag kl. 16 i Gamlesta´n och eftersom kollegan Peter (Ding Dong) bor ute på Hisingen och inte har något körkort så kommer han hem till oss och duschar och gör sig iordning innan julbordet. Jag har dessutom lovat att baka en kladdkaka och sätta på kaffe tills dom kommer, så nu blir det snabba ryck.
Tvätten ska hängas upp, tvätt ska plockas ut ur torkskåpet, tvätt ska plockas in, det ska dammsugas, bäddas sängen, duschas, göra mig iordning, baka kladdkaka, sätta på kaffe... allt detta på lite mer än 1 timme! :o Tur att jag har en turboknapp när det väl gäller. ;)

Ikväll ska jag och barnen dessutom klippa oss. Det var riktigt längesedan som vi klippte Josefin så nu börjar det bli akut. Jag är sugen på någon ny frisyr, men vet inte vad ännu. Överlåter det beslutet åt Tessan som ska klippa oss. ;) Jag är alltid lika nöjd med klippningen efter att ha varit hos Tessan så därför återkommer jag gärna till henne vid varje klippbehov. :)

Nu är det snabba ryck som gäller för mig! Ikväll är det IDOL-final! :) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar