tisdag 7 december 2010

Tisdag + onsdag

Detta inlägget kommer att vara skrivet både igår (tisdag) och idag (onsdag). Helt enkelt av den anledningen att jag inte orkade skriva färdigt inlägget igår.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Tisdag: Idag och imorgon är jag hemma från jobbet för Vård av barn. Det var senast innan semestern så det var knappt att jag mindes hur man anmälde det på FK:s hemsida. :p Josefin hade över 38 graders feber igår morse och var allmänt trött och slö och sov sig igenom större delen av dagen igår. Hon har en slemhosta som inte låter så rolig oxå. :( Så idag och imorgon blir jag hemma, men på torsdag blir jag åter på jobbet. :)

Helgen som var ingick inte mycket annat än att jag jobbade. Från fredag kväll till söndag kväll kändes det som att jag spenderade på jobbet. Dock trivs jag ju med det jag gör, så jag kan inte direkt kalla det en pina att gå till jobbet. ;)

Igår kväll åkte jag och Pontus iväg för att köpa lite julklappar. Vi var egentligen färdiga, men kom på lite till vi skulle ha. :p Det blev ett "frukostset" innehållande kaffekokare, brödrost samt vattenkokare till mig och Peter från Biltema. Allt i ett paket för endast 399 kronor! :o Som hittat, och alldeles perfekt att ha med sig ner till husvagnen. ;) Dessutom blev det en sväng till Ikea och medans Pontus lekte i leklandet "Småland" gick jag runt och kikade. Jag får verkligen bita mig i tungan för att inte överhandla när jag kommer till Ikea, jag ÄLSKAR den affären! :p På inköpslistan stod det vinglas till mamma och Lasse, men som alltid när jag kommer till Ikea så blir det alltid lite annat med i vagnen oxå. ;) Igår blev det, förutom vinglasen till mamma (Ja, jag kan skriva ut det här, hon vet redan om att hon får det) oxå komplement till våran vardagsservis här hemma eftersom vissa delar, tyvärr, slagits sönder samt ljus i dofterna choklad, kanelbulle och cheesekake (ett måste för mig när jag åker till Ikea) Med andra ord; jag lyckades bita ganska rejält i tungan igår eftersom prislappen inte blev så hög. ;)

Idag händer ingenting. Jag och barnen har hjälpts åt att slå in lite julklappar. (Dock inga till dom) Imorgon ska jag på julbord på Ale Gymnasium med jobbet! Det ska bli riktigt trevligt, förhoppningsvis ska vi dessutom träffas en stund innan. :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Onsdag: Ja, som sagt. Ikväll är det julbord med jobbet, som ska bli riktigt trevligt och gott. Mitt första julbord för i år, och det vet väl alla att det första julbordet alltid är det godaste. :) Idag händer det annars inte särskilt mycket. Jag ska hoppa in i duschen om en stund och börja göra mig iordning lite smått... så fort orken kommer tillbaka, är aningen slö idag. :p
Josefin är frisk nu, men jag håller henne hemma även idag för säkerhets skull. Hennes hosta har inte riktigt gett med sig än, så igår köpte Peter Bisolvon till henne som hon dricker med jämna mellanrum.

Jag har haft sprängande huvudvärk ända sedan igår, men jag får skylla mig själv. Jag lovade mamma att gå och göra en synundersökning, men har inte gjort den.... än. :s Av olika anledningar... Med andra ord så misstänker jag att jag måste ha starkare glasögon. Jag kisar mycket och ser suddigt, samt har ständig huvudvärk :s Suck... aldrig är det annat än utgifter. :(
Dessutom så har min mage börjat strejka en hel del på senaste. :( Jag får ofta sådana magsmärtor att jag vrider mig av smärta och nästan gråter. :s Förresten så har jag nuförtiden nästan alltid ont i magen så fort jag ätit... och jag mår illa efter varje måltid. :s Tur att det bara är lite drygt 2½ månad kvar tills 1-årskontrollen uppe i Stockholm, då kan jag fråga dom vad som kan vara "fel".... för så här är det inte roligt att ha det. :(

Nu är tvättmaskinen färdig så nu ropar den! Ha en trevlig kväll, det ska jag ha! :)

1 kommentar:

  1. Jobbigt med magen, hoppas det löser sig...

    Får ångest när jag tänker på julklapparna, har ju inte börjat än men jag har ju inte så många att köpa till som tur är.

    Om inte Josefins hosta ger med sig så testa Noskapin, det har Frida fått i ett par dagar och det verkar som att det funkar bra.

    Kram L

    SvaraRadera