tisdag 5 april 2011

Ännu en dag instängd

Idag är ytterligare en dag för mig inom husets fyra väggar. Jag börjar tröttna, men vad gör man? Jag vill inte riskera att gå ut så att jag kanske blir ännu sämre. :s Imorgon bitti är det i alla fall dax för jobb igen. Troligtvis har hostmedicinen redan börjat ge lite (med betoning på LITE) verkan eftersom hostan är betydligt bättre idag än den var igår. Dock har jag fortfarande ingen matlust och har ingen aning om vad jag ska äta till frukost. :(
Idag blir det alltså återigen en dag för mig att stanna hemma. Det blir lite plockande här hemma, nu när jag äntligen känner mig såpass pigg så att jag orkar. :)

Nu har jag också fått reda på att jag ska få min första elev på jobbet! :o Vecka 17-20 ska en 1a årselev ha mig som handledare. Det ska bli spännande, men är också så otroligt nervöst! :o

På lördag ska hela familjen ner till Varberg. Pontus ska spela innebandycup HELA dagen. Inte vilken cup som helst, den heter Warbergsspelen och det är samling kl. 8.20 på lördag morgon och sista matchen av fyra spelas kl. 19.20 på kvällen! :o En sanslöst lång dag med andra ord!
Mellan två av matcherna är det flera timmars uppehåll så då hoppas vi på att kunna hitta på någonting däremellan, kanske bada eller något annat kul? :)

Nu ska jag försöka lägga mig och vila en stund, hostan har tyvärr hållt mig vaken inatt. :( Ikväll är det Desperate Housewives! :)

1 kommentar:

  1. Hej sis! Hoppas du mår bättre, själv känner jag mig inte helt ok :( Har bara lite ont i halsen och är nog nästan feberfri men något stämmer inte... Jag lade mig och vilade och slocknade i 3 timmar när tjejerna var i skolan idag, hrm. Hoppas du är frisk till helgen och att det går bra för Pontus på cupen. Kram

    SvaraRadera