lördag 9 april 2011

Uttråkad

Idag är jag uttråkad till max! :( Meningen var att vi hela familjen just nu skulle vara nere i Varberg på Pontus innebandycup, men självklart är det något som sätter käppar i hjulet för en familjeresa, och denna gången var det att lillfröken vaknade upp med feber imorse. :( Jag hade hunnit göra mig iordning och skulle gå in och väcka barnen när Josefin vaknar och har 38,5 i feber. :( Det var inte så mycket till val för mig, annat än att stanna hemma med henne.
Just nu sover hon, och jag hoppas att hon blir såpass pigg och kry att hon kan följa med på den inplanerade dejten med fröken J imorgon. Vi gör ett nytt försök, fröken J och jag eftersom jag låg i halsfluss förra helgen och inte gick utanför dörren på flera dagar. :s
Idag blir det med andra ord samma sak: INSTÄNGD! Jag börjar tröttna på att inte komma ut. :( Höjden av otur med tanke på det fina vädret idag. :s
Jaja, jag antar att det säkert finns någonting här hemma som behöver göras. Städa lite kanske? Det behövs väl alltid när man har småbarn. :p Plocka in tvätt, tömma tvättkorgen på tvätt, osv. Jag ska nog lyckas hålla mig sysselsatt, i alla fall ett par timmar under dagen. :)

I torsdags pratade jag med Bengts Husvagnar, som vi köpt husvagnen av och det verkar som att vi får vagnen redan i nästa vecka! :) Han hoppades på att få den levererad till sig på måndag, och då behöver dom en dag eller två för att finjustera det sista så vi hoppas på onsdag. *Håll tummarna!*

Herregud vad tiden går fort! :o Idag är det bara två veckor kvar till påsk, och såå länge som man gått och pratat om påsk så är den snart här. :o
Ikväll blir det till att stötta Team Capser i Körslaget. Eftersom jag och Josefin ändå är hemma så kan vi lika gärna titta på Team Casper och ge honom vårat stöd ikväll. :)

Nej, nu ropar hemmet efter att få bli städat, och tvätten efter att få bli inplockad. ;) Ha en trevlig dag alla, jag ska försöka göra mitt bästa av denna dagen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar