lördag 30 april 2011

Gildaskolan + Skrea

Igår var det äntligen dax för min, mammas och Lindas efterlängtade AROMAMASSAGE! :)
Vi startade dagen med att träffas hemma hos mamma kl. 10. Där provade jag och Linda kläder som mamma ville bli av med, som hon växt ur.
Sedan begav vi oss till stora staden, till Avenyn, för att ta oss till Kappahl för att kolla på kläder. För min del blev det två par leggings; ett par vita och ett par svarta, och två toppar; en cerise och en svart. Jag är supernöjd med mitt inköp! :)
Efter Kappahl gick vi till Rubys Bar för att äta lunchbuffé. Lunchbuffén bestod av antingen kyckling eller fisk, samt soppa. Jag valde tapiafilé (fisk) med kokosgrädde och limeblad. Det gjorde även mamma och Linda, men dom smakade oxå på soppan, som igår var chilisoppa med citron-cremefraiche.
Buffén bestod oxå av ett otroligt fint salladsbord, samt kaffe eller te till efterrätt och lite småkakor. Maten var gudomligt god, riktigt lyckat!
Efter lunchen tog vi oss en snabb kik inne på Lindex, där Linda kollade på ett fint blommigt linne... som dock inte hamnade i hennes ägo, även om det hade varit oerhört fint på henne. ;)
Tillslut var det då dax för massagen. Vi tog oss upp till Gildaskolan, som ligger på andra våningen mitt på Avenyn, där vi betalade och sedan fick vänta en stund innan tjejerna kom och hämtade oss och tog in oss till en sal där massagen skulle äga rum.
Mamma och Linda fick vara i en lokal med åtta platser, och jag fick plats i ett litet rum vid sidan av med tre platser.
Tjejerna startade först med en s.k. "reflexologi", som innebär att hon tryckte på punkter på fötterna där jag skulle tala om ifall jag var öm någonstans.
Efter reflexologin började hon med att rengöra mitt ansikte, för att sedan massera ryggen, benen, magen, ansiktsmassage samt hårbottenmassage. Ett par gånger somnade jag, det var riktigt skönt och avkopplande att få ligga där i två timmar! :)
Nästa gång vill jag dock ha enbart rygmassage, då jag vill bli knådad. Massagen igår var enbart strykningar och inte knådningar.
Kontentan av det hela är att det var en helt fantastisk dag och jag är jättelycklig över att ha fått spendera en hel dag ihop med två oerhört betydelsefulla personer: min mamma och syster! Tack för igår, det var en härlig dag! Jag älskar er!

Direkt efter hemkomsten från massagen igår var det dax för oss att packa in oss i bilen och bege oss ner till vårt underbara Skrea. Peter och barnen stod redo hemma för att bege sig.
Vi packade ner det sista, slängde på cykelstället och cyklarna på bilen och gav oss iväg.
Runt 17-tiden åkte vi, och vägen gick förbi Shell i Frölunda där vi hämtade upp fläkten vi har att låna från Nivå bygg. Kvällarna i april och maj samt augusti kan bli riktigt kalla, och då är det gott med en fläkt. Dock är vi istället för en byggfläkt, ute efter en gasolvärmare.
Vi spenderade kvällen hos pappa och Anita i deras tält igår, och dom har en gasolvärmare i sitt tält och det var såå varmt och gott! :)

Idag är det lördag och vi ska bege oss till Varberg för att hälsa på bekanta till Peter som ligger på Apelvikens camping. Det ska bli kul att få se en annan camping.
Tydligen är Apelviken ännu dyrare än Skrea. Helt sanslösa pengar i dagens Sverige att ligga på säsongsplats i Sverige! :o

Imorgon är det tyvärr hemgång som gäller. :( Pontus ska spela fotbollscup i Tuve på eftermiddagen så det blir till att åka härifrån runt 12.30 imorgon.

Nu ska jag, på systers önskan, fixa kollage med bilder på husvagnen och påskhelgen. :) Trevlig helg alla! Det har jag! ;)

1 kommentar:

  1. Kul att se lite bilder på vagnen och tältet ;-)

    Vår dag var fantastisk på alla sätt och vis, har spanat efter linnet både i Partille och här i Alingsås men det var givetvis slut, suck - att jag aldrig lär mig...

    Älskar dig med! Puss sis

    SvaraRadera