söndag 17 april 2011

Ännu en hemsk natt :(

Inatt återkom tyvärr mina utslag och klådan med dom. :( Hela natten inatt har jag kliat sönder mina utslag som resulterade i att jag vaknade upp blodig under naglarna imorse... Dessutom INNAN klockan ringde för jobb eftersom jag inte kunde sova av all klåda. :( Det var ju bara att inse att det var dax att börja med Kortisontabletterna i alla fall. Sagt och gjort, imorse innan jobbet tog jag mina tre första Kortisontabletter, som jag blev tillsagd att göra om inte uslagen och klådan blev bättre.

Efter jobbet idag åkte jag och Peter på en shoppingrunda. ;) Det blev två campingstolar, vattenslang, elkablar, plåster, första hjälpen kit på Jula samt en grill på Ica. :) Nu är det bara det viktigaste kvar: HUSVAGNEN!! :o Eller ja, bara och bara. Det är ju inte så bara. Det är på grund av den som vi har blivit fattiga av allt shoppande, så nu bannimig får den ta och anlända till oss! Jag börjar bli nervös över att den kanske inte hinner anlända i tid, samtidigt som jag är född optimist och sällan ser det negativa i en situation, vilket i detta fallet självklart skulle vara om vagnen mot förmodan INTE hinner få ett registreringsnummer innan tisdag! Det är alltså det enda som hindrar oss från att hämta hem våran husvagn: Ett satans nummer! (Ursäkta min dåliga Svenska, men mina nerver sitter definitivt på utsidan för tillfället)
Nu när dessutom fröken J och hennes familj äntligen bestämt sig för att komma ner och fira påsk med oss vore det väl förbannat om vi inte får ordning på saker och ting i tid! :(

Just nu sitter jag med färg i håret. :) Det är dax att återigen bli brunhårig, då den nuvarande färgen enbart var toning. Håret börjar med andra ord bli lite grådassigt nu och behöver definitivt en uppfräschning inför påsk. ;)
Påsk ja! På tal om påsk! Jag har inte hunnit förbereda eller planera någonting inför påsk! Eftersom våra planer är att inte fira påsk hemma i år så har jag inte brytt mig om att påskpynta något här hemma, så när som på två små kycklingar i köksfönstret samt påskblommor. Något mer pynt hade jag inte tänkt att ge mig in på, men OM nu planerna om att slippa fira påsk hemma går i stöpet, vad gör jag då?! Jo, då blir det ilfart till Ica för att köpa påskris, påskgodis, påskmat, mm. :o
*Snälla, förstör inte mina planer över påsk!* Jag går som på nålar här hemma och bara väntar ut tiden på att någon hör av sig och talar om att det är fritt fram att hämta hem den!
Idag upptäckte jag dessutom till min fasa att vi inte lämnat våra mobilnummer, det enda nummer dom har till oss är hemnumret! Vilken nytta gör det när vi båda är på jobbet på dagarna?! :o Det ger mig i alla fall en anledning till att ringa dom imorgon och luska lite och kolla läget och be dom ligga på för att få ett regnummer till oss. ;)
Som sagt så många gånger tidigare: Inget ont som inte för någonting gott med sig. ;)

Nej, nu ska jag slänga in en maskin med tvätt innan håret ska sköljas ur och jag ska duschas av. Glöm inte att hålla alla tummar och tår för oss att morgondagen blir en bra dag för oss!! :)

Tack och Hej Svej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar