måndag 11 april 2011

En bra dag

Gårdagen blev en bra dag. Den började fantastiskt med att Josefin blev frisk! :) Det första hon sa på morgonen (06.15) när hon kom in till oss var: "Mamma, jag är frisk nu. Jag kan följa med till Wilma och Hampus idag". Hon är för söt, hon var rädd för att inte få följa med.
Vi gav oss iväg strax innan kl. 13 igår och var framme runt 14-tiden ungefär. Med hjälp av GPSen och viss vägbeskrivning av J så hittade jag dit. Jag hittade till och med rätt hus... utan att J talat om vilken färg huset hade! :) *Impad av mig själv*
J bor i Hålanda, och precis som det låter så är det en liten håla ute i ingenstans, ute i skogen, på landet. En aningens skillnad för mig och mina barn som är vana vid att "bo på landet mitt i stan" som Partilles slogan så fint heter. :) Ju längre vi åkte, desto längre in i skogen kom vi! :o Dock var det otroligt fint och fridfullt där, och vädret var ju ingenting att klaga på, kanonväder hela dagen, ända in på kvällskvisten. Barnen lekte oerhört bra med varandra, för det mesta killarna med varandra och tjejerna med varandra, men ibland lekte de kurragömma ihop och mot slutet spelade de fotboll tillsammans alla barn + J:s sambo. :)
Det var en härlig och trevlig dag igår, som jag gärna gör om snart igen! :) Strax efter kl. 20 var vi hemma, efter en sväng förbi pizzerian. ;)
Nu hoppas jag att fröken J och familjen bestämmer sig för att ta husbilen ner till Skrea camping över påsk och firar påsk med oss. ;)

Idag pratade jag med Bengts Husvagnar... igen! :o Idag har vagnen levererats till butiken och den har även hunnit med en sväng in i verkstaden, vilket innebär att vi får lov att hämta hem den senast på torsdag! Nu hoppas jag att denna veckan går fort! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar