lördag 16 april 2011

En dålig dag

Igår var det varit en dålig dag. :( Halva arbetspasset spenderade jag på vårdcentralen i Älvängen då jag i torsdags började få en massa utslag med fruktansvärd klåda. Hela natten till i fredags har jag legat och kliat mig och igår imorse när jag vaknade såg jag ut som Frankensteins monster med utslag och klåda över hela kroppen och ett svullet öga. :(
Jag insåg ju ganska snabbt att det var en allergisk reaktion mot något. Min första tanke var Kåvepeninet eller pollen, men läkaren trodde mer på Kåvepeninet, som jag nyligen slutat att ta. 16 Betapredtabletter fick läkaren ge mig innan hon kunde skicka hem mig med recept på både allergitabletter och kortisontabletter. :s Det klias fortfarande en del, men inte alls som det gjorde igår imorse och den värsta svullnaden har gått ner. Dock är jag oerhört blek i ansiktet, jag ser ut som ett vandrande lik. :s

Igår blev det mys med lite revben framför Talang. :) Som vanligt somnade Josefin i mitt knä strax efter programmets start. En standard på helgerna nuförtiden. :) Risken var stor att även jag skulle hinna somna innan det knappt ens hann börja, men det var en risk jag gärna tog eftersom jag började 06.45 imorse och jobbar en delad tur. Jag lyckades dock hålla mig vaken hela programmet. :)

Igår kollade jag oxå på Plastikturisterna från i tisdag. Den 22-åriga tjejen som ska operera brösten samt göra intimkirurgi är en tjej jag känner till.
Här är länken till programmet om ni inte sett det:

http://www.kanal5play.se/program/play/plastikturisterna-s01e02

Idag är det lördag och jag har min delade tur idag. För första gången har jag faktiskt åkt hem. :) Jag är ensam hemma och ska passa på att lägga mig och vila en stund, något som verkligen behövs eftersom jag sovit dåligt det senaste, och dessutom jobbar sex dagar på raken. Dessutom så fick jag två timmars extra ledigt ikväll så jag behöver inte vara tillbaka på jobbet förrän kl. 18 ikväll. ;)

Nu ska jag vila, ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Usch, vad jobbigt med klådan. Skönt att medicinen hjälpte. Jag såg plastikprogrammet, tyckte inte hon verkade ha så mycket innanför pannbenet och det var väl en himlans tur att läkaren avrådde henne från värsta bomberna ;-) Kram

    SvaraRadera