måndag 4 april 2011

Sjuk :(

Min helg har enbart gått ut på att vara sjuk och att bli frisk. Det började redan i fredags morse att jag fick lite känningar i halsen, men eftersom det inte är något ovanligt för mig så trodde jag att det, som det alltid gör, skulle gå över under dagen... men tji fick jag. På eftermiddagen blev jag istället ännu sämre och fick frossa och hade ont i hela kroppen... och till råga på allt så jobbade jag! :o Natten mellan fredag och lördag slog det till ordentligt, tidigt lördag morgon hade jag en temp på 39.5 och jag hade knappt sovit någonting på hela natten på grund av det onda i halsen. :( Hela lördagen spenderades i sängen för min del, med en massa piller i kroppen för att orka ta mig igenom dagen. Natten mellan lördag och söndag var lika hemsk, jag sov ingenting på grund av halsen. Kl. 2 på natten vaknade jag och trodde att det var morgon. Efter det gick det inte att somna om mer än i korta stunder. :( Klockan 9 när Partilles jourmottagning äntligen öppnade fick jag en tid för att göra ett halsprov där det konstaterades ganska snabbt att jag har halsfluss! Sänkan var även hög så läkaren skrev ut Kåvepenin till mig 3 gånger om dagen i 10 dagar som jag knaprar nu. Hon tyckte synd om mig, jag behövde knappt öppna munnen innan hon backade igen och konstaterade min kraftiga halsfluss.
Febern kom återigen tillbaka igår förmiddag, men med hjälp av ytterligare Ipren försvann den äntligen för gott igår kväll. :) Dessutom har jag, hela helgen, haft mystisk huvudvärk som vägrar att ge med sig oavsett hur många piller jag stoppar i mig. :( Ibland har den varit så hård att jag på allvar trott att det varit något fel på mig. :s
Idag har jag varit ensam hemma hela dagen eftersom Peter lämnade barnen på dagis och fritids imorse. Jag har inte haft energi till att ha dom bägge hemma. Imorgon är jag oxå hemma från jobbet, men jobbar igen på onsdag.
Nu är det värsta i halsen borta, men det kommer och går men förhoppningsvis blir det ännu bättre redan imorgon. Nu har jag dessutom åkt på en förbannad hosta. :( En massa slem i halsen som jag kräks upp. :( Fy vad läbbigt. Peter köpte hem Bisolvon till mig i förmiddags, men det är en hostmedicin jag måste plåga mig igenom för att klara att ta för fy vad illa den smakar! :( Förhoppningsvis gör den gott så jag får väl plåga mig ett tag. :s

Fördelen med att vara sjuk, med tanke på att jag knappt ätit på flera dagar, är ju såklart VIKTNEDGÅNGEN! :) Man måste få glädjas åt det lilla mitt i allt tråkiga. Jag har gått ner nästan 3 kilo på 3 dagar. Jag har inte kunnat äta någonting i princip. Mycket på grund av hur illa allting smakat, men oxå på grund av att jag inte haft någon matlust. Jag har inte varit hungrig överhuvudtaget på hela helgen. :s Nu är jag snart i mål med min vikt, enbart ett par hekto kvar så når jag min gräns. Nu är det bara till att, för en gångs skull, återuppta träningen igen så att kroppen förhoppningsvis kan stabilisera sig lite grann. ;)

Nu ska jag slänga in en ny maskin med tvätt innan det blir sängen en stund till, jag har verkligen inte energi till att sitta här längre. Ha en trevlig kväll, det ska jag försöka ha (så fort jag blir av med HUVUDVÄRKEN!) :( Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar