torsdag 5 maj 2011

Gasolkamin

Imorgon efter mitt läkarbesök och innan besöket hos fina J.H. ska jag ta mig en sväng till Jula i Sisjön för att införskaffa oss en gasolkamin. :) Det är verkligen behövligt i denna kalla våren! Kvällarna är fruktansvärt kalla och kommer att vara det ett bra tag till tyvärr. :(

Idag har jag varit ledig. Jag och Josefin tog oss till Allum en stund för att inhandla nya mysbyxor till Pontus eftersom han gjort sönder flera par som jag fått slänga, och ett par nya skor till Pontus. Barnen måste ha i alla fall två par skor var, ett att byta med.
Sedan blev det BR, där Josefin skulle köpa present till Meja som hon ska hem till på söndag. Josefin är bjuden på kalas till Meja nästa lördag, men eftersom vi inte är hemma då så frågade jag Mejas mamma igår om inte tjejerna kunde leka nu på söndag istället så kunde Josefin lämna ett paket då istället. Det kunde dom, så Josefin ska hem till Meja och leka på söndag.
Som hon längtar! :)
Efter BR träffade vi Ida på en snabbfika på Eat innan vi gick till Ica för att handla hem lite mat, och sen köra Ida till Utby där hon skulle ta bussen till Sahlgrenska för att hälsa på sin pappa.

Hela eftermiddagen har dock spenderats hemma. Pontus har haft fotbollsträning nu på kvällen, och under den tiden åkte jag och Josefin runt och tittade efter gasolkaminer. ;)

Imorgon är det jobb som gäller. Dock är det, som jag skrev tidigare, först läkaren, sen Jula och sist men absolut inte minst, ett efterlängtat besök hemma hos fina J.H, som jag dessutom ska jobba kvällen med imorgon! :)

Jag längtar! Jag längtar något så fruktansvärt efter att få spendera tid i husvagnen, jag längtar efter semestern då det ska spenderas ännu mer tid i vagnen! Jag längtar!
Här nedan kommer en bild på hur gasolkaminen vi ska inhandla ser ut! :)



Nu är det snart Criminal Minds! Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar