tisdag 24 maj 2011

Passar på!

Nu äntligen kommer jag in på min blogg och kan uppdatera! :) Av någon anledning har min + systers blogg varit krypterade och jag har inte kommit åt några ändringar eller några låsta bloggar. :( Men nu hoppas jag att det är ordnat. Jag har ingen aning om vad det är jag har gjort, men jag har avinstallerat ett program som sa ifrån varje gång jag gick in på blogger. Förhoppningsvis gjorde det susen så att jag kan nu hädanefter kan uppdatera min blogg, och läsa min systers. ;)

Jag har en hel del att uppdatera er med nu, med tanke på att jag inte kunnat uppdatera på ett tag. Jag ska försöka komma ihåg all uppdatering, men med tanke på hur mitt minne är så finns det stor risk att jag glömmer hälften. (Jag får väl skylla på mitt arbete angående minnet, att man blir som man umgås) ;)

Förra veckan var en vecka full av olyckor till och från jobbet. Eller ja, olyckor och olyckor. Strandsatta och övergivna bilar samt olyckor rättare sagt.
I fredags morse var det en bil på 45an under Angeredsbron i riktning mot Göteborg som hade kört av vägen, voltat och landat på tågspåret. Polisen kom dit och spärrade av höger körfält, varpå en kvinnlig bilist körde in i polisbilen så att tillslut bägge körfälten fick stängas av. Behöver jag nämna att kön av bilar ringlade sig lååång den morgonen?! Bilisterna hade gått ur sina bilar och börjat prata med varandra. Tur jag åker åt rätt håll på morgonen. ;)
Förra veckan var det dessutom en bil som kört in i en bergvägg, en övergiven bil längs med vägkanten, en bil som körde med varningsblinkers samt en buss som stod still vid vägkanten! :o

I fredags hade dessutom campingen påhälsning av polisen. Först kom en polis för att prata med två småkillar, som påstods hade rökt. Men senare kom två poliser till och den första polisen pratade åtskilliga gånger i telefon så jag misstänker att något annat än "enbart" rökning hade hänt. Det behövs inte tre poliser för att prata med småkillar som tjuvrökt, som dessutom var lugna och inte gjorde några tecken på att försöka kämpa emot eller rymma.
Något skumt var det, men vad det var fick vi aldrig reda på. Pontus och hans kompisar på campingen satt klistrade vid klätterställningen där poliserna och killarna höll till, men han visste inte mer han heller. Bara nyfiken på att se vad som hände. ;)

Nu ska jag hämta hem Pontus från kompisen Timmy innan vi ska åka bort till Partille IF för att prova ut en ny träningsoverall till Pontus som han ska få när han fyller år.
Håll nu tummarna för att krypteringen har släppt och att jag hädanefter kommer in på blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar