måndag 9 maj 2011

Intensiv helg

Helgen som var har varit otroligt intensiv!
Den startade i fredags med att jag och Josefin tidigt på morgonen åkte ut till K-Rauta i Mölndal för att köpa en gasolkamin till husvagnen. Sedan blev det direkt till dagis för att lämna Josefin, direkt till Östra för min del där jag hade en tid för en konsultation med läkaren angående min gallsten.
Efter läkarbesöket, där det för övrigt beslutades att det blir operation, åkte jag hem för att äta lite innan jag en snabbis tog mig till Telenor i Allum för att fråga dom angående deras Tv-reklam om att man kan uppgradera sitt abbonnemang och få en ny telefon under bindningstiden. Rena bullshiten! Ingenting av det stämde! Det du tecknade dig för var helt enkelt en avbetalning på den nya telefonen, oavsett hur mycket du höjer upp ditt abbonnemang! :o Nej tack sa jag och gick därifrån. MER skulder är jag ju inte intresserad av att skaffa mig!
Efter besöket på Telenor åkte jag hem till fina J.H. på en fika. Hon bjöd på gudomligt god rulltårta med en kopp te. *Tack hjärtat, för sällskapet, fikat och för att jag fick komma* :)
Klockan 14 började jag jobba. Det var kris på jobbet så jag gick in 1½ timme tidigare. Helgen blir genast mycket längre, men det är skönt att samla på sig lite timmar så att jag kan gå tidigare på fredagar emellanåt. ;)

I fredags fick vi dessutom se på det nya schemat som gäller över första delen av sommarperioden, och där fick jag syn på att jag ska jobba på Midsommarafton! :( Nej, shit! var min första tanke, med tanke på att jag gick in extra på Midsommar förra året för att slippa i år. :( Jag har dock gjort en semesteransökan till chefen i helgen och även pratat med henne imorse, och hon skulle prata med J som lägger schemat. Jag skyller inte på någon annan än mig själv eftersom jag helt och hållet kopplat bort att det snart är Midsommar. Jag höll nästan på att glömma bort Pontus födelsedag den 22 juni! :o
Suck... tiden går och man hinner inte riktigt med. :s På onsdag, på vårt APT-möte skulle jag få svar på om min semesteransökan på Midsommar blir godkänd eller inte. *Håll tummarna för mig, är jätteorolig!* :(

Apropå min operation. Jag ska operera bort min gallblåsa, och det är ingenting jag känner ångest eller oro över. Snarare tvärtom så är det någonting jag verkligen vill då jag tröttnat på att ha ont! Idag ringde jag operationskoordinatorn och som det ser ut nu så misstänkte hon att det blir operation för mig i mitten på juni.
Då blir jag isåfall inlagd samma dag som operationen är och får troligtvis stanna över natten för observation, beroende på hur jag mår. Sedan blir jag sjukskriven i en vecka innan jag ska vara fullt frisk för att kunna arbeta igen. Även om operationen inte är någon stor operation så är det ändå ett ingrepp dom gör i kroppen.

I lördags var vi hemma hos pappa på fest. Det var en brakfest med fullt med alkolhol, god mat och trevligt sällskap! :) Mestadels var det Anitas släkt eftersom pappa själv inte har så mycket släkt kvar i livet. Det var både Anitas syskon, Anitas mamma med man, Anitas syskonbarn, Anitas moster, våran faster med man, syster Maria och jag och Johanna. :) Vi var totalt ett sällskap på lite över 20 vuxna och 3 barn.
Timmarna gick och vi kom inte därifrån förrän kl. 00.30, och med vetskapen om att ha jobbat hela dagen, plus att klockan återigen skulle ringa 5.45 dagen därpå så var jag ofantligt trött vid läggdax strax efter 1-snåret i lördags natt! :o Inte nog med att klockan skulle ringa på jobb, den ringde för en delad tur igår! :o
Med andra ord: Idag är jag TRÖTT och utsliten! Idag är en dag då jag inte har några planer alls för att ta mig utanför dörren! Jag tvättar, plockar undan, sover och bara njuter av en LEDIG dag! :)

På fredag är det äntligen dax för en tripp ner till husvagnen igen! Denna helgen stannar jag och Josefin i 4 dagar då jag är ledig lördag söndag måndag och tisdag nästa vecka. ;)

Nu är tvätten färdig så nu ska jag hänga upp tvätt, plocka undan lite och fixa lite lunch till mig och Josefin. Middagen idag kommer att bestå av hemmagjorda pannbiffar, potatismos, brunsås, stekt lök och stekta champinjoner. :) *Mums*

Tack och Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar