torsdag 12 maj 2011

Skit!

J-vla ComHem! Som vanligt när min svenska är dålig så ber jag om ursäkt för det, men jag är förbannad nu! ComHem fungerar inte som det ska för oss!
Boxen till Tvn har varit trasig ett bra tag nu, och i måndags kväll gjordes en felanmälan, men nu har det blivit värre. Imorse hann jag knappt sätta på Tvn innan den ballade ur! Dessutom så började både telefonen och bredbandet att balla ur igår så en felanmälan gjordes även på det. Idag när jag skulle sätta på datorn så lös alla lampor på modemet som de ska göra, och jordgloben nere i hörnet visade att nätet fungerade... trodde jag för det gjorde det ju såklart inte! Givetvis fungerade ju inte hemtelefonen heller så jag blev tvungen att ringa från mobilen för att prata med dem ännu en gång!
Som tur var så blev jag uppringd av killen från ComHem så jag slapp i alla fall bekosta alldeles för mycket själv på mobilräkningen.
Eftersom detta inte är första, och säkerligen inte sista, gången detta händer med att vårt bredband och telefon krånglar så har vi börjat tröttna och kommer ganska säkerligen att byta operatör när vårt avtal går ut i november. Problemet med Tvn är dock första gången så den är det ingenting att klaga på... egentligen... men man undrar ju varför det tar sådan tid att fixa det... eller i alla fall att ge sina kunder något besked om hur det går.
ComHem hade svårt att tro att det skulle vara boxen det är fel på, men eftersom det analoga nätet fungerar så är det uppenbarligen inte själva Tvn det är fel på, och våran box där nere fungerar hur bra som helst. Skicka oss en ny box och kolla om det blir bättre, hur svårt kan det vara?!
Problemen med Tvn uppstod dessutom EFTER att ComHem varit här och bytt vårt antennuttag! :o

Nej, nu MÅSTE jag packa innan jag ska hämta barnen om 25 minuter. Imorgon åker vi igen, och ikväll ska jag jobba så jag har bara dessa timmarna innan jobbet ikväll på mig att packa!
Nu blev det brått, var vara tvungen att få ut mina aggressioner! ;)

1 kommentar:

  1. Hoppas ni har en bra helg i husvagnen i alla fall! Kram

    SvaraRadera