söndag 15 maj 2011

Härlig helg

Jag och Josefin är fortfarande kvar här nere i Skrea, och trots att det blåser lite grann och regnet har öst ner hela helgen så njuter jag! Oavsett väder så är det underbart att ha ett eget krypin att få spendera tid i så fort tillfälle ges. :)
Helgen startade med att Johanna och Linus kom ner i fredags. Vi grillade och hade det mysigt. Igår kom Peters föräldrar ner, och då promenerade vi till Ica för att handla och sedan tog vi en fika borta hos pappa och Anita innan vi gick och satte oss i tältet. Igår vräkte regnet ner mer än någonsin, men skam den som ger sig. Vi lyckades ändå grilla mellan skurarna. ;)
Kvällen/natten avslutades med att titta på Eurovision Song Contest, ett måste för mig varje år. Låten som vann var väl inte direkt någon höjdare, även om det knappast var den sämsta låten igår. I år var det många dåliga låtar med, men det kändes riktigt kul att Sverige tog revansch och kom på 3e plats! :) Hur Italien kunde gå förbi Sverige till en 2a plats är för mig en gåta, men men... man kan inte alltid förstå allt som sker.

Idag, i förmiddags, åkte Tommy, Maritha, Pontus och Peter hem. Genast blev det så himla tomt här. :( Jag saknade dom ganska snabbt dom hade åkt.
Campingen är tom, så när som på några få bilar kvar. Just nu sover Josefin. Hon sover bredvid mig inatt så att inte sängen blir för tom. ;)
Imorgon är det hemgång även för mig och Josefin. Tyvärr kunde ju inte heller vi stanna tills på tisdag som planerat sedan innan, men jag är oerhört glad över att i alla fall fått en extranatt här.

Alldeles strax är det läggdax för mig. Jag är helt slut, det har varit två sena nätter denna helgen och imorgon när vi kommer hem blir det en hektisk kväll eftersom Pontus ska spela fotbollsmatch i Olofstorp imorgon kväll.
På tisdag är det jobb som gäller igen då jag valt att gå in ett extrapass på tisdag dag. Peter kommer from. imorgon att börja jobba över en hel del så jag har fått byta bort mina kvällspass för att kunna ta barnen.

Igår förresten tappade Pontus ännu en tand! :) Han drog ut den själv, och var såå stolt över att han lyckades med det! Jag har aldrig sett en stoltare son än vad Pontus var igår! Farmor och farfar var ju här när det hände, och han ville genast gå bort till morfar och Anita och berätta, och han ringde till mormor och berättade. Stolt familj och stolt son. :)
Nu ska jag strax lägga mig. Ha en fortsatt bra kväll. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar