onsdag 4 maj 2011

Idioter!

Ja, idioter finns det gott om!
Idag på väg hem från jobbet fick jag en övningskörande lastbil framför mig, som av okänd anledning fick stopp i en backe.
Bilarna bakom hängde sig på tutan och tutade flera gånger på lastbilen! Vad tror dom egentligen?! Tror dom att han stannar i en backe - för att han tycker det är roligt?! Uppenbarligen var det väl något som hände som gjorde att han inte kom igång igen, men han lär knappast må bättre av att otåliga idioter bakom honom tutar och stressar honom!
Usch, som sagt, idioter finns det gott om!

Idag var det en kort dag på jobbet. Redan runt 12 gick jag hem. :) Det var riktigt skönt och välbehövligt!
Nu på eftermiddagen och en bit in på kvällen har fina Anna-Carin varit här tillsammans med Pontus kompis Samuel och Josefins kompis Gun.
Vi fikade med kladdkaka, grädde, glass, chokladsås, strössel och marängdroppar. :) *Mums*

Jag är fortfarande sjukligt trött, och mår för tillfället inte bra. :( Jag somnar bakom ratten emellanåt, huvudet nickar till och ögonen går ihop. :( Jag förstår inte vad som händer, men jobbigt och skrämmande är det. :s

Överraskningsmiddagen för pappa på Fars Hatt i måndags blev riktigt lyckad! :) Pappa blev jätteöverraskad och glad!
Vi barn med respektive samlades en liten stund innan och fick våran välkomstdrink samt "gömde" oss i ett rum bredvid för att kunna komma ut i restaurangen när pappa och Anita satt sig.
Kyparen var helt med på noterna och satte pappa och Anita vid ett bord för två, för att pappa inte skulle misstänka något. När de satt sig tillrätta kom vi alla ut sjungandes "Ja må du leva" för pappa. :) Han blev rörd men samtidigt oerhört ställd och förvånad.
Maten var gudomligt god. Jag beställde Örtgrillade Lammracks med Röstipotatis och Rödvinssky och till efterrätt Hattens Glasscup (som Peter åt upp 2/3 av). Peter beställde klassisk oxfilé på planka. :) En lyckad och trevlig kväll! :)

Nu ska jag göra lite kvällsmat och snart är det Greys Anatomy och Off The Map! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar