onsdag 23 februari 2011

1 år sedan idag

För 1 år sedan IDAG låg jag på operationsbordet och gjorde operationen som för alltid förändrade mitt liv.........

Idag är det 1 år sedan jag genomförde min Gastric Bypass! Helt otroligt vad tiden går fort! Vid den här tiden för 1 år sedan var jag så trött och däckad att jag knappt var vid medvetande.
Jag minns att mamma hade lovat att ringa mig på kvällen, vilket hon oxå hade gjort... men jag hade varit så borta att jag dagen efter frågat henne varför hon aldrig ringde. :o
Jag minns också att min kollega (före detta) Selam, från Hammarkullen ringde mig för att höra hur det var med mig och även då var jag lika trött och drogad.
Jag minns även att vissa skickade sms och frågade hur det var med mig.... men mer än så minns jag inte. Mitt första dygn efter operationen sov jag bort. Jag gick knappt upp ur sängen av utmattning och trötthet.
Som vanligt fick jag dessutom problem med min blåsa, jag tömde inte ordentligt och var hela tiden kissnödig... precis samma sak hände efter min blindtarmsoperation 2006!
Jag minns mardrömsresan upp, när jag trodde att jag inte skulle hinna i tid och missa operationen. :o
Jag minns hur jag, dagen efter operationen, fick en svall av känslor över mig och grät och undrade vad jag hade gjort.
Jag minns också hur jag, precis innan jag rullades in på operation, grät och kände mig ensam över att inte ha Peter med mig.
Jag minns hur trött jag var vid operationen på grund av den minimala sömnen jag fått på bussen upp av oro och rädsla att missa operationen.
Jag minns hur rädd jag var när jag skulle sövas över att jag skulle somna istället för att bli sövd. :o
Jag minns hur ont jag hade och att jag funderade på om det verkligen var värt det.

Idag vet jag bättre. Det var värt det! Jag hade inte velat byta bort denna chansen mot allt i världen! Ett helt nytt liv och en helt ny värld har öppnat sig för mig!
Fortfarande har jag mycket att ta tag i, jag är inte i mål än på länge vägar men för första gången någonsin kan jag i alla fall säga att jag är en BRA BIT PÅ VÄG!
Jag är stolt över mig själv som har vågat gå igenom det jag har gått igenom, för det ska Gudarna veta, det har inte varit någon dans på rosor. Tvärtom.
Det har vid många tillfällen varit ett rent H-vete! Men jag ångrar ingenting, jag skulle aldrig vilja få operationen ogjord!


1 kommentar: