lördag 19 februari 2011

Gallstensanfall.... igen!

Jaa, då var det dax igen... Igår drabbades jag av ytterligare ett gallstensanfall. Det inträffade i bilen på väg hem från jobbet. Jag skulle köpa med mig mat hem igår; thai-mat samt kina-mat, men väl inne på Kinan i Partille fick jag vända och ringa Peter som fick komma med ett stolpiller till mig. Smärtan var outhärdlig, jag orkade inte mer.
Det är fruktansvärt när gallstensanfallen slår till, man vet inte vad man ska ta sig till eller vart man ska ta vägen av smärta! :( Det förra gallstensanfallet fick jag i söndags, alltså två anfall på mindre än en vecka. :(
Efter en supp upp i rumpan.... i baksätet på bilen så släppte det värsta efter en stund, men igår höll sig delar av smärtan i väldigt länge, flera timmar.
Det var en jobbig eftermiddag/kväll igår. Jag blev så trött och utmattad att jag somnade runt 19-tiden och bara vaknade i korta perioder.... tills kl. 7 imorse. Då var jag fortfarande trött, och är det ännu. :s

Med andra ord så är det en trött Sandra som sitter här och skriver idag. Jag ska dock ändå försöka ta mig ner till Allum lite senare för att handla hem lite middagsmat inför helgen samt köpa present till två kollegor, varav den ena nyligen fyllt 20 och förlovat sig, och den andra fått barn i december. Jag erbjöd mig eftersom jag har så stort utbud att välja bland i Allum, plus att jag tycker det är kul att få ordna saker och ting. ;)

Nu ska jag ta tvätten innan jag ska göra mig iordning. Josefin ska köras till kompisen Meja när jag ger mig iväg.
Ikväll är det Melodifestivalen, håll tummarna på att låtarna är bra! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar