söndag 27 februari 2011

Borta bra men hemma bäst

När det gäller Stockholm så finns det inget bättre än skyltarna (och vägen!) tillbaka till Göteborg! ;) "Borta bra men hemma bäst" stämmer otroligt bra efter en vistelse i Stockholm.
Behöver jag tala om att jag INTE tycker om Stockholm?! :p För det första så är Stockholm STORT och svårt att hitta i, för det andra är Stockholmare en klass för sig. Dom beter sig precis hursomhelst! Dom drar åt handbromsen på bilen, sätter på varningsblinkers (i bästa fall), parkerar bilen dubbelt (alltså utanför andra parkerade bilar) och GÅR! Helt sanslöst vad Stockholmare är vårdslösa i trafiken! :o
Resan har dock varit bra. Det var skönt att få lite egentid med Peter, det behövdes.
Resultatet på sjukhuset var inte heller helt fel: 61,2 kilo minus på 1 år! :)
På kvällen var vi ute och åt på en restaurang som hette Buon Appettit. Maten var ok, dock inte någon jättehöjdare men helt klart ätbart.
Efter middagen var vi på bio och såg den nya filmen "Sanctum". Filmen var bra, men jag trodde att den skulle vara bättre... men jag tyckte om den, men Peter tyckte inte det hände så mycket i den så han var inte lika imponerad.
Läkaren på Sophiahemmet trodde förresten att jag kunde få möjlighet att operera bort överflödig hud, men sa att jag först och främst skulle vända mig till min husläkare som skickar remiss. Han sa oxå att jag skulle vänta i minst ett halvår, ett år till på grund av att kroppen måste vara helt "färdig" innan en sådan operation görs. (Alla graviditeter ska vara avklarade och vikten ska helst ha stannat)
Mina prover var bra men jag hade för högt Folsyra så han skrev ut en ny tablett till mig att ta istället. För höga Folsyrevärden kan på sikt innebära bröstcancer enligt forskning, så därför plockade han bort min Folsyretablett och ersatte den med en tablett med enbart B12. Dessutom så skrev han ut en starkare kalktablett till mig. Jag antar att jag kanske behövde det?

Igår när vi kom hem gjorde vi hemmagjord pizza och kollade på Melodifestivalen. Det var flera bra bidrag igår så jag kan varken säga Bu eller Bä om dom som gick vidare.
Idag händer det inte mycket. Jag ska hålla mig hemma för att kunna bli av med min förkylning som stör min sömn på nätterna. :(
Apropå min trötthet så sa läkaren att det kan ha att göra med att min kropp och mitt psyke inte har hunnit med i viktnedgången och att det är därför jag ständigt är så trött. Jag tror han har rätt i det, 60 kilo är en stor omställning! :o
Ikväll är det Solsidan och Time Out som gäller. Efter det antar jag att det är någon Wallander-film, brukar vara det på söndagkvällar. Med andra ord är hela söndagkväll uppbokat framför Tvn. :)

Pontus ska börja spela innebandy from. i eftermiddag! Både fotboll och innebandy, och Josefin ska få börja dansa till hösten.... och from. imorgon ska jag börja träna igen. Fullt upp med andra ord! :)

Nu har jag skrivit tillräckligt, nu orkar jag inte mer. Jag är trött och ska in och lägga mig en stund. Jag mår illa och har lite småhuvudvärk. :( Ha en bra dag och kväll alla!

1 kommentar:

  1. Alla är sjukt trötta nu - det kan ju ha något med årstiden att göra också, samtidigt som dina kroppsliga förändringar säkert påverkar också. Nu går vi ju mot ljusare tider i alla fall, förhoppningsvis piggnar vi till något då! Kramar

    SvaraRadera