lördag 18 september 2010

Bakat.

Idag har jag bakat så gott som hela dagen. Kärlekmums och kanelbullar blev det. :) Kanelbullarna blev riktigt lyckade! Kärleksmumsen har jag inte smakat på än, men enligt Josefin smakade det "jättebra" ;)


Anledningen till bakningen var två orsaker:
  1. Pappa, Anita och Johanna kommer på fika imorgon eftermiddag och då ville jag bjuda på något hembakat.
  2. Hembakat är alltid bra att ha i frysen, vid oväntade... eller planerade besök. ;)

Dagen för övrigt har till 99% spenderats inomhus då jag inte haft någon särskild lust eller ork att ge mig iväg någonstans. Jag och barnen tog oss en sväng ner till Ica och Hm för att köpa lite godis... Efter det har jag, som sagt, varit hemma. Tvätten har som vanligt haft stort fokus för mig idag, och ännu är jag inte riktigt färdig...

Peter har dessutom börjat jobba över igen from. idag så nu kommer ytterligare en pedriod då jag och maken knappt ses. :( Tur att vi i alla fall hade igår kväll samt ikväll ihop. ;) Gårdagskvällen spenderades, som jag nämnde igår, framför Idol samt med varma mackor. :) Ikväll blir det filmen "The Expendables", en actionfilm med några av Peters favoritskådisar; Bruce Willis, Dolph Lundgren, Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, samt Mickey Rourke. Med andra ord, några riktigt tunga skådisar. ;) Jag hoppas filmen är bra, men enligt trailern verkar det vara en bra film. Mycket fart och fläkt i den. :)

Jag och Peter har dessutom pratat om att gå på bio någon dag snart med, men vi kan inte bestämma oss för vilken film vi ska se. Antingen Resident Evil eller Saw IIV (Stavas 7 så på romerska alfabetet? :s) I alla fall, Saw nummer 7. ;) Det ska, enligt rykten, vara den allra sista Saw-filmen där man får svar på alla obesvarade frågor de tidigare filmerna lämnat oss med. Filmen kommer dessutom att visas i 3D, vilket innebär att filmen är ett måste för mig att se på med Peter eftersom jag, milt sagt, kommer att skita ner mig av skräck! :o (Ursäkta min dåliga svenska, men jag kom inte på något bättre ord.)

En sak som stör mig nuförtiden är att folk (grannar i vårt fall) inte har koll på sina katter! :o Vi har haft besök av en katt vid flera tillfällen, så sent som nu ikväll smet den in till oss och gömde sig under sängen så Felicia fick hjälpa oss att locka fram den. Förra gången sprang den ner till nedervåningen innan vi fick ut den genom balkongdörren där nere. Jag har ingenting emot katter, tycker det är jättesöta djur, men det innebär inte att jag vill ha en främmande katt i min lägenhet!

Nu väntas snart begravning för oss... igen. Peters morfar gick bort igår kväll. Visserligen var det väntat och det bästa som kunde hända, men det gör ändå inte det hela lättare för den närstående familjen. :( Så därför skänker jag mina tankar ikväll åt Maritha, Peters mamma.

Nu ska jag... Hmm... Jaa, göra något vettigt. :p Ha en trevlig kväll alla glada! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar