onsdag 22 september 2010

Sorg



http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6292070

Idag har vi sorg... igen. Denna gången är det Pontus ena fritdsfröken som omkom i en bilolycka igår. :( Hon blev bara lite över 20 år, med andra ord en alldeles för tidig död. Enligt utsago har hon, och kompisen som körde, av okänd anledning, kört av vägen och A omkom medans kompisen för tillfället ligger på Intensiven allvarligt skadad. Allt detta skedde utanför Norrköping då A och kompisen var på väg till Arlanda för att åka på semester till Marocko. :( En tragisk dag och jag har ägnat åtskilliga tårar åt A. Det var ingen person jag umgicks med privat, men det var en glad tjej med hjärtat på det rätta stället. Vi gick i samma Mattegrupp tillsammans på Komvux för ett tag sedan och hon vinkade och hälsade alltid vart man än såg henne, och stannade även och pratade när tiden fanns. :(

På grund av det som inträffat valde jag att hämta hem Pontus direkt efter skolan istället för Fritids och jag tror att det gjorde honom gott för vi satt en stund och pratade om A och han grät i mitt knä. :(
Men vad säger man för att trösta i en sådan situation? Man känner sig mållös och vet inte hur man ska trösta utan att älta det som hänt. Samtidigt som det, enligt mig, är viktigt att man verkligen får pratat - och gråtit - ut över det som hänt.

Inte nog med denna tragiska olycka, igår ramlade dessutom Josefins dagisfröken under sin rast och spräckte sin armbåge och blir nu sjukskriven i sex veckor. :( Hon ska tillbaka till Sahlgrenska om ett tag igen och kolla om ett ledband är av. :( Suck.... Nu tycker jag att det räcker med olyckor och tråkigheter! :(

I eftermiddag är det Hm som gäller för mig. Nytt smink till mig samt mössor och vantar till barnen. Det är ju ruskigt kallt på morgnarna nuförtiden! :o Imorse var det enbart tre grader och FROST på rutan! :o

Nu ska jag tvätta och trösta min ledsna son. Kram på er alla, och ta hand om varandra! Idag fick vi bevisat hur skört livet är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar