måndag 27 september 2010

Fel lön

I helgen upptäckte jag att jag fått fel lön hela sommaren. Jag har fått betalt för 75% trots att jag, sedan början på juni till slutet på augusti, arbetat 85%, vilket innebär ca. 2000 kronor för lite... i månaden! :o Dessutom hade jag heller inte fått betalt för en halv månad samt tre extradagar i september, vilket innebär ca. 5000 kronor extra. :o Dock fick jag förklaringen till varför jag inte fått min höjning denna månaden. Det visade sig nämligen att jag missat att skriva under lappen som jag fått av chefen där jag ska "bekräfta" min ökade sysselsättningsgrad. *Oops* Tur att kollegorna upplyste mig om allt detta i helgen, annars hade jag fortsatt att få betalt alldeles för lite. :s Imorgon ska jag dock se till att ta tag i allting med den felaktiga lönen under sommaren.

I helgen var det jobb som gällde för mig. Fredag, lördag och söndag. I lördags hade vi planerat att, hela familjen, gå på McDonalds och bio efter att jag slutat jobbet. Dock fanns det ingen barnfilm att titta på så sent på eftermiddagen. Helt sanslöst om du frågar mig, att barnfilmerna inte visas senare än ca. 15-tiden... på en lördag! :o Josefin, som aldrig tidigare varit på bio, var ju självklart jätteförväntansfull och blev helt förtvivlad och storgrät när det inte fanns någon film att se. :( Det gjorde ont i mig när hon blev så ledsen. :( Vi fick kompensera det genom att lova bio nu till helgen istället och åka till McDonalds och sedan köpa en massa godis. Det funkade. ;)

Idag har det inte hänt någonting. Jag har varit ledig eftersom jag jobbat hela helgen. Som vanligt stod det tvätt på schemat idag, men vårt torkskåp har, ännu en gång, bestämt sig för att strejka och lägga av. :( Det har låtit som sjutton från det i omgångar ända sedan i helgen och idag la det av och när jag öppnade dörren till torkskåpet luktade det jättemycket bränt! :o Partillebo ska komma och titta på det, förhoppningsvis ganska snart eftersom jag är i ganska stort behov av mitt torkskåp. :s

Eftersom jag jobbade kvällen igår så missade jag Ensam mamma söker, så det har jag fått titta på nu på nätet, och jag satt flera gånger med ett leende på mina läppar under programmet. Christian har, av Lindas killar, hela tiden varit en av mina favoriter, och jag blev glad över att även Linda kände samma sak.

Haha! Vad barnslig man är. Man (i alla fall jag) lever mig verkligen in i det programmet, som om det vore jag själv som skulle välja. :p Men det är ett av mina favoritprogram så det är väl inte så konstigt om man lever sig in i något man tycker om. ;)

Nu ska jag göra middag. Peter jobbar över idag igen så jag och barnen ska äta middag för oss själva idag; Spagetti med köttfärssås. Alltid uppskattad mat från både mig och barnen. ;)

Det märks så tydligt på Josefin när hon är tillfreds. Inatt har hon sovit ordentligt och hon har ätit tillräckligt under dagen, vilket bidrar till att jag får en lugn och harmonisk tjej här hemma. :) Idag har det varit en riktig fröjd att ha henne hemma! Härligt med sådana här dagar! :)

Kram på er, och trevlig kväll. Ikväll är det Biggest Loser Sverige. Jag missade tyvärr förra måndagen eftersom jag även då jobbade kvällen. :( Så ikväll blir det Biggest Loser! :)

1 kommentar:

  1. Vilken lyx att få mer pengar än man väntat sig, det är ju aldrig fel. Då blir det firande till helgen med bio och Mc Donalds så lillsnurpan blir nöjd antar jag :-)

    Följer också Ensam mamma...och Biggest looser men i måndags var det ju Idol-kval.

    Ha det så bra! Kram sis

    SvaraRadera