lördag 2 oktober 2010

Lördag

För er som missat det så är det lördag idag. Lördagen den 2 oktober rättare sagt. :)
Idag är det bio som gäller för hela familjen; Dumma Mej har vi köpt biljetter till. Det ska riktigt mysigt och roligt, Josefin längtar som en tok. :)



Igår hade Peter köpt med sig räkor och kräftor hem. Hans arbetskamrats syster arbetar i Feskekörkan så hela kalaset igår blev billigt; 1 kilo räkor, 1 kilo kräftor och en burk med aiolisås (tror jag det var) för 250 kronor, som hittat! :)

I veckan fick jag pratat och ordnat upp allting med min lön. Tog tag i det med chefen, som i sin tur tog tag i det med en gång och mailade över all info. till lönekontoret, så nu i oktober kommer den nya rätta lönen för mig! :)
Chefen tyckte att jag skulle passa på att köpa mig något fint för min "nya" lön. :p Det har jag redan gjort! :) Igår efter jobbet åkte jag in till STAN. För första gången på evigheter har jag tagit mig till Nordstan istället för till Allum. Enbart på grund av att Nordstan har större utbud på de större storlekarna än vad Allum har. Igår blev det två par nya byxor, ett par strumpbyxor och två par knästrumpor till samlingen till mig. :) Dessutom tänkte jag bege mig till Skohuset i Lerum imorgon (hade gärna gjort det idag, men hinner tyvärr inte) för att kolla på ett par stövlar till mig, som jag är i stort behov av. Har tröttnat på att ständigt gå med mina, numer utslitna, gummiskor. :( Det är antingen dom eller mina klackar som gäller, och klackarna passar inte på jobbet. Jaja, ni förstår mitt problem i alla fall; Jag har inga bra skor att ha på mig! :o Tyvärr hittar jag inte mina skor från Skopunkten på nätet så dom kan jag tyvärr inte visa. :(

Nu är det tvätt och dusch som gäller för mig innan vi ska bege oss in till stan på bion! :) Ha en trevlig kväll alla, vi ska nog fortsätta titta på "Predators" ikväll skulle jag tro. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar