söndag 3 oktober 2010

Söndag

Denna helgen har, som alltid mina lediga helger, sprungit iväg otroligt fort. Redan söndag och imorgon bitti 07.30 är det dax för jobb igen. Denna helgen kan jag i alla fall glädja mig åt att det blev en hel helg ledigt. :)

Bion igår var jättebra! Filmen var rolig, vi fick flera goa skratt under filmens gång. Dock var Josefin lite väl otålig under filmen, hon lyckades inte sitta still särskilt långa perioder. Men jag tror ändå att hon såg mestadels av filmen och det blev en lyckad familjedag! :)


Barnen i sina fina 3D-glasögon. :)

Idag har vi spenderat större delen av dagen hemma hos Mikael och Benita och Mathias, där Peter hjälpte dom att tapetsera en vägg i vardagsrummet. Tapeten de valt var en brun jättesnygg tapet som gjordes som en "ram" på två väggar i vardagsrummet, och resultatet blev helt klart MVG! ;) Det var trevliga timmar som spenderades där, det är synd att det inte blir så ofta längre. Tråkigt att man alltid måste vara så upptagen på annat håll, för upptagen för att hinna ha tid att umgås med goda vänner. :( I alla fall, timmarna där var trevliga och jag hoppas inte det dröjer lika länge tills nästa gång. ;) Det bjöds på läsk, kaffe för de som ville ha (för dom vuxna :p) samt kladdkaka och hemmabakade bullar. *Mums* Skönt att få bli bortbjuden och bortskämd ibland. :)
Som tack för hjälpen att Peter tapetserat åt dom idag fick vi med oss Mathias hem ett tag. :p Mikael och Benita ville passa på att åka till Ikea och köpa det sista som fattas i vardagsrummet, och istället för att Mathias ska behöva plågas av mamma (som säkert velar runt och fram och tillbaka) och pappa så passar det ypperligt att han är här med Pontus. Killarna leker ju så himla bra ihop! :)

Barnen i Falkenberg i somras efter att Peter grävt ner dom. :)

Igår kväll var jag hemma och fikade hos Findus. Hon skickade sms i fredags och frågade om jag ville träffas över en fika någon dag, och självklart ville jag det. Sagt och gjort, igår spenderades 3 timmar hemma hos henne, pratandes om allt och ingenting. Det var trevliga, men ruskigt snabba, 3 timmar! :o Tack för en trevlig kväll gumman!

Nu vankas det middag, maten är färdig. Ikväll blir det Ensam mamma söker och sen ska vi, äntligen, se färdigt filmen Predators. :) Ha en trevlig kväll allihopa!

1 kommentar:

  1. Härligt med lite ledigt och att umgås med goda vänner är aldrig fel, påfyllnad av energi! kram L

    SvaraRadera