lördag 16 oktober 2010

Lerum

Idag hade vi planerat att åka och bada med barnen. Första planerna var Vattenpalatset i Vänersborg, mycket på grund av att vi verkligen ville ha en heldag tillsammans samt få oss en sightseeing ihop, men allteftersom tiden gick insåg vi att vi inte skulle hinna till Vänersborg. (Vattenpalatset stängde kl. 16.30 idag) :( Vi åkte istället till Lerum för att bada, men tji fick vi när vi kom dit för där var det FULLT! :o Vi möttes av en lapp i dörren där det stod. "Badhuset fullt. Tag kölapp". Sagt och gjort, det gjorde vi. Det var två nummer före oss, men efter att vi fick besked om att det kunde ta hur lång tid som helst innan det blev våran tur eftersom nästa nummer ändrades först EFTER att någon annan lämnat in en nyckel och åkt hem... och med obegränsat med bad så insåg vi ganska snabbt att vi kunde fått vänta hur länge som helst. :s Det var ju bara att ta med sig en förtvivlad Josefin hem igen, och locka med att hon skulle få hjälpa Peter med att tvätta bilen. :p Det funkade, hon lugnade sig och hjälpte stolt till att tvätta bilen! :D

Sådär, nu har jag haft avbrott från bloggen en stund och hunnit äta middag. Idag blev det köttfärslimpa med potatis, brunsås och lingonsylt. :) *Mums* Idag gjorde jag extra mycket mat eftersom jag vet att den maten ALLTID tar slut och att det aldrig blir någonting över. Så idag blev det på över 800 gram köttfärs jämfört med ca. 400 i vanliga fall.... och det blev faktiskt lite över, för mig att ha med mig till jobbet! :)

Just nu håller jag på med tvätten, måste ju tvätta upp kläderna vi ska ha på oss på fotograferingen imorgon. ;)

Idag har mitt huvud gett sig till känna hela dagen, haft huvudvärk ända sedan imorse. :( Dock tog det mig ett tag att inse varför: Mitt huvud saknade sitt koffein! (= cola light!) Nu har jag tagit mig ett glas av koffeinet, och äntligen har huvudvärken börjat släppa.
Beroende? Jag? Nej, absolut inte. Vad får er att tro det?! :p

Igår var jag på MediaMarkt och köpte mig en ny telefon.... igen, jag vet.... men jag är hopplös när det gäller telefoner. :( Telefonen jag denna gången skaffade i mi ägo är ingen mindre än..... Sony Ericsson Xperia x10 Mini! :) En touch-telefon, vilket är en stoooor utmaning för mig som skriver mycket sms. ;) Dock har jag ännu inte hunnit lära mig den, men jag lär mig mer och mer succesivt så snart är jag ett proffs även på den telen. ;)


Jag fick precis ett roligt samtal på msn! Pappa och Anita skrev till mig från Turkiet! :) Sådana samtal lyfter ibland upp vardagen. :)
Nej, nu har jag lovat Peter att hjälpa honom att fixa med hans telefon. (Han har så länge tagit över min gamla, så håll tummarna på att den fungerar bättre för honom än för mig) Ha en trevlig kväll alla!
Peter är hos Micke och kollar hockey, Pontus spelar tv-spel med kompisen Emil, Josefin leker och jag tvättar och sitter här! :) Trevlig lördag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar