tisdag 26 oktober 2010

Idag har jag fått uppskattning

Jag kom hem för en stund sedan från min dag med Arbetslagsutveckling. Eftersom jag startade dagen med att ha totalt noll koll om vad dagen skulle innebära (och så gott som resten av gruppen oxå) så hade jag inga som helst förväntningar på vad dagen hade att erbjuda, mer än att jag tyckte det skulle bli (och blev!) otroligt roligt att få träffa alla kollegor utanför arbetsplatsen, på neutral mark. :) Vi alla insåg ganska snabbt, till våran förtjusning, att dagen skulle bli rolig och lärorik.... vilket den oxå blev. Vi fick olika "tips" och arbeta oss fram och komma fram till hur vår arbetsgrupp kan utvecklas och gå framåt.
...
Därmed uppskattningen. Vår första uppgift var att mingla med varandra och säga något man uppskattar med varandra. Det var riktigt kul! Jag fick höra att jag uppskattas för att jag alltid ringer och frågar om någon behöver hjälp när jag är klar med mitt arbete (något inte många gör), jag fick uppskattning för att jag är glad och positiv (något jag fick höra flera gånger), att jag arbetar hårt, att jag är tillmötesgående och har fått en av våra nyanställda att känna sig välkommen, att jag har nära till skratt, och att vi kan skratta ihop. Lite upplyftande information om sig själv som man inte trodde att folk (kollegorna) lagt märke till. Jag med mitt dåliga självförtroende blev riktigt glad över att få så mycket positiv feedback. :)

I övrigt har dagen bestått av den kursen, eller utbildningen eller vad man kan kalla det. Min enda lediga dag på hela veckan, bortsett från kommande helg, så visst kommer det att bli en seg vecka denna veckan. Det kommer att vara totalt stillestånd i min hjärna när jag går av på fredag eftermiddag. :s

Imorgon kväll ska jag till Allum. Nanne Grönvall, en av mina favoriter, ska dit och sjunga då och det vill jag helst inte missa. :p Dessutom har Allum extraöppet ända till kl. 22 imorgon kväll, så lite shopping hinner jag nog med oxå. ;) Bland annat minst en julklapp. :p

Nu hade jag inget mer på hjärtat för den här gången, ska hjälpa Pontus med läxan och ta tvätten innan det blir Desperate Housewives och Cougar Town. =)

1 kommentar:

  1. Otroligt fint kort på barnen! Uppskattning är aldrig fel, man blir mer motiverad på jobbet sedan :-) Kram sis

    SvaraRadera