torsdag 28 oktober 2010

Trött

Idag är jag så sjukt trött att det känns som att jag snart kollapsar. :s Huvudvärken har visat sig flera gånger om idag, med en Ipren som hjälpmedel varje gång. (Inte för att Ipren hjälper så mycket längre, men bättre än ingenting alls)
En 7-dagarsperiod var uppenbarligen mer än vad min kropp samt hjärna klarar av. :s Imorgon är det i alla fall sista passet och denna helgen tänker jag inte planera någonting. Jag tänker bara vara hemma och rå om mig själv och min familj, och det ska bli sååå underbart! 3 dagars ledigt har jag och det tänker jag utnyttja till max genom att vara... precis, LEDIG! :)

Igår kväll var jag, som jag tidigare nämnt, i Allum med kära mor. :) Roligt att mamma ville följa med. De flesta butikerna (eller ja, flertalet av dem) hade 20% rabatt enbart igår kväll mellan kl. 20-22. För första gången på läääänge slapp jag kolla kläder på den stora avdelningen, denna gången kunde jag köpa "normala" kläder. :) Det blev två toppar och ett par leggings på Indiska samt en fickplunta (ID-kortshållare) på Lundbergs (f.d. Kårlins) samt ett rosa Nintendo DSi till Josefin i julklapp.
Därmed är första julklappen inhandlad för i år! :) (Tur att hon inte är läskunnig) ;)

Idag har jag jobbat... som vanligt. Just nu håller jag på med tvätten. Den har en tendens att växa så fort jag missar att tvätta en dag.
Jag insåg dessutom till min fasa igår att jag var lite väl optimist när det gäller tid och att hinna med det man ska. Jag var hemma från jobbet efter att ha hämtat barnen på dagis och fritids strax efter 17.30, slängde in mina kläder i tvätten, hoppade in i duschen, sminkade mig och gjorde mig iordning.... tills jag insåg att det var dax att åka! :o Kläderna, som ännu inte hunnit torka, åkte i alla fall på kroppen, dom torkade på mig. :p
På grund av all stress fick jag sätta Peter i arbete att hjälpa Pontus att duscha, lägga Pontus samt göra middag till mig till jobbet i veckan. :)

Enormt mycket folk var det på Allum igår kväll! :o Jag och mamma insåg ganska snabbt att det skulle bli trångt... vilket det oxå blev. Vissa affärer gick det helt enkelt inte att stå i kö i, vi blev tvungna att ge upp. :s Därav resultatet av inte mer shopping. Mamma kom hem med en sjal. Enda fördelen var väl att det inte gjordes slut på så mycket pengar som man kanske räknat med från början. :p

Nej, usch. Vilket flummigt och trist inlägg. :( Nu orkar jag inte mer för idag. Om en stund är det Criminal Minds... om jag inte somnar innan dess. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar