onsdag 13 oktober 2010

Goda nyheter. *Uppdaterat*

Detta inlägg påbörjades den 13 oktober, men avslutas idag, den 14 oktober:

Idag har jag äntligen fått de goda nyheterna som jag väntat på; From. 1 november (förhoppningsvis) blir jag äntligen fastanställd på jobbet! =) Chefen tog mig åt sidan och talade om det för mig idag. Dock kommer min grundtjänst att ligga på 75%, men jag kommer fortfarande att få jobba 100% så länge behovet finns och ser det likadant ut till våren som det gör nu så höjer hon upp min tjänst till våren. :) Idag har jag, Peter och Josefin varit ute i Bäckebol på ElGiganten och MediaMarkt. ElGiganten hade ute annons om billiga tv-apparater som vi ville kolla på, till husvagnen. ;) Vi är väl medvetna om att det är lååångt kvar till säsongen, men istället för att köpa allting på en gång är det bättre att köpa vad som behövs lite då och då. Dock blev det ingen tv idag.

Angelicas dödsannons var inne i GP idag. Tyvärr ligger Gps sida nere på nätet med alla annonser och planerar inte öppna förrän nästa år! :o Det blev tyvärr heller inga bra bilder med min egen kamera, så innan jag orkar justera inställningarna på kameran får ni hålla tillgodo med att läsa den själva, för er som har GP eller lita på mig när jag säger att det var en jättefin annons. Jag har stora funderingar på att gå på begravningen, som ett hedrande minne av Angelica. Imorgon ska jag på utbildning. Mellan kl. 13-16.30 ska jag sitta och lyssna på en monotom röst som kommer att tröttna ut mig. :s Nej, nu ska jag hänga tvätt och sedan är det Greys Anatomy på tv! :)

Idag har jag suttit på utbildning hela eftermiddagen. En tanke slog mig på vägen hem: Nu när det blir långt för mig att åka till jobbet, när jag nu blir fastanställd så kom tankarna tillbaka till min storasyster Linda, som under ca. 5 års tid pendlade lika långt till sitt jobb som jag har till mitt. Det funkar om man trivs med det man gör, vilket jag gör.... otroligt mycket! :) Jag minns så väl när jag var barnvakt åt lilla Fridolf som inte var mer än lite över året när syster började jobba där hon jobbar än idag. Hon och Pontus lekte i deras sandlåda på Fornfyndsvägen. Härliga minnen!! :)
Inlägget och minnena till ära kommer här ett fint kort på kusinerna R o J. :)

1 kommentar:

  1. Vilket fint kort på kusinerna, men vilka är R o J ;-) ? Jag antar att det är taget hemma hos mamma, spana in färgen på överkastet, haha. Jo, tiden bara springer iväg, herregud, får panik när jag tänker på det.

    Vi har också varit på Elgiganten idag fast vi är ute efter en tv till vardagsrummet på 50 tum... Skall nog köpa tv-bänken först kom vi fram till, priserna lär ju inte stiga framåt jul. Ha en fortsatt trevlig helg! Kram sis

    SvaraRadera