fredag 24 september 2010

Rose And Crown.

Igår blev det en tripp till Rosen (Rose and Crown) där jag verkligen fick bevisat för mig hur mycket jag SAKNAT det stället, stämningen och SÅNGEN! :) Jag njöt i fulla drag, av både sällskapet, stämningen, musiken och atmosfären. :)
Extra roligt var det förstås att få höra och se allas reaktioner på min viktnedgång. ;) Folket där hade ju inte sett mig på evigheter så det blev en stor chock för dom att få se mig 50 kilo lättare igår. *Stolt* :) Det blev lite uppmuntrande kommentarer från det manliga hållet igår. ;)
Jag och Tessan, som inte heller varit där på länge, var riktigt sugna på att få sjunga och var därför uppe... fyra eller fem gånger tillsammans och sjöng. :)
Därför är jag idag TRÖTT! Det tar på krafterna att vara ute på nätterna. :p När jag kom hem inatt blev det dessutom inte sängen med en gång då Pontus kom upp och hade kissat ner sig. Både honom själv och hela sängen. :( Så det var ju bara till att väcka Peter och be honom om hjälp med att få ner madrassen och in med den för att spolas av i badkaret... kl. 2 på natten! :o Sen upp med Pontus till skolan kl. 7 imorse igen. :s Dock verkade Pontus ganska pigg så förhoppningsvis har han inte drabbats alltför mycket av dom nattliga bravaderna.

Ikväll, samt hela helgen, är det jobb som gäller för mig. Imorgon ska Johanna gå bredvid med mig en tredje gång. :) 7.30-15 är arbetspasset imorgon.
Jag var och shoppade lite kläder till mig själv igår. Det blev ett par leggings, nylonstrumpor, samt ett par nya skor. :) (Jag hoppas på att kunna visa bild på skorna i slutet av inlägget) ;)

Det känns fortfarande helt ofattbart att Pontus fröken Angelica inte kommer att komma tillbaka något mer. :s Flera personer som kände henne har lagt ut en bild på henne på Facebook, för att hedra hennes minne. Suck, det är tragiskt och oerhört overkligt och ledsamt när något sådant här händer. :( Vila I Frid Angelica. <3

På måndag, på min lediga dag, tänkte jag ta mig ner till Allum... igen. Denna gången för att köpa en blomma eller liknande på DiModa till Josefins dagisfröken Birgitta som, tyvärr, går i pension i nästa vecka. :( Vi önskar henne all Lycka som pensionär, hon kommer att bli saknad.

Nu ska jag plocka in tvätt innan jag ska bege mig till jobbet, börjar om lite drygt 1 timme. :) Trevlig kväll samt helg på er allihopa! Kram

P.s. Tyvärr är Skopunktens hemsida under ombyggnad för tillfället så det blir till att lägga in bilden på skorna vid ett annat tillfälle. D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar