onsdag 1 september 2010

Jobb.

Jaa, det kryllar av jobb just nu! Precis innan jag åkte hem idag blev jag tilldelad ytterligare två dagturer nästa vecka. :) Jag hade bett om att få gå in extra på våra luckor, och så blev det. :)
Nästa onsdag ska vi lämna in bilen till Peugeot Skadecenter för att byta spoiler. 3000 kronor i självrisk. Suck och usch och blä. Inga roliga, men tyvärr nödvändiga, pengar att lägga ut.

Idag pratade jag med Sophiahemmet och gjorde en 6-månaderskontroll via telefon. Allting såg jättebra ut, mina värden låg jättebra och jag hade minskat bra i vikt och hon var glad över att jag mådde så bra som jag gör. :)
Jag talade om att jag slarvade med tabletterna i början, men det tog hon inte så hårt, hon sa bara att det kan bli så eftersom det är en sådan stor omställning.
Jag kommer nu alltså att vara pillerknaprare resten av livet. :p B12-Folsyra, Multivitamin samt Kalcipos (kalk) är tabletterna jag måste ta livet ut. Dessutom, en gång i månaden järn. ;) Så att säga under tjejveckan, lingonveckan, hormonveckan... Ja, kärt barn har många barn. :p

Imorgon jobbar jag kvällen, skönt med lite sovmorgon. :) Nästa vecka jobbar jag enbart dagturer, som i sig är skönt det också eftersom jag då har hela kvällen hemma med familjen.
Träningen igår gick skitbra, jag tog i och svettades ordentligt! :) Dock avbokade jag idag, jag orkade inte, är helt slut idag. :(

På lördag är det min tredje helg i rad som jag jobbar.... men eftersom jag själv bytt bort mitt pass nästa lördag så måste jag ju jobba ikapp det på något sätt, och det sker denna helgen.
Fortfarande har jag svårigheter att få ledigt en helg i oktober då det är Ladies Night och jag äntligen ska få träffa älskade vännen Ida! :) Jag håller alla mina tummar och tår för att någon vill byta kväll mot dag samt en söndag mot en annan söndag med mig. :o Håll tummarna för mig! Tyvärr kommer det snart att vara svårt för mig att byta pass eftersom jag redan jobbar så många pass när jag jobbar Heltid. :s Jaja, jag antar att det är smällar man får ta när man vill ut och roa sig. ;)

Just nu går tankarna till min syster och systerdotter, då de råkade ut för en tragisk olycka igår. *Tänker på er*

Förresten, för er som missat det så är det premiär för Ensamma mamma söker nästa söndag! =) En tjej från Partille ska ju vara med, de har filmat här i Björndammen. ;) Missa det inte för allt i världen! :p
Ikväll är det FINAL i Fångarna på Fortet! =) Jag håller stenhårt på Handbollslaget, utan tvekan mina favoriter då handboll verkligen ligger mig varmt om hjärtat. :)
Trevlig kväll alla! Kram

1 kommentar:

  1. Skönt att träningen gick bra. Hos oss känns det något lättare idag, ny kanin är beställd, kommer på söndag kväll. Vi glömmer aldrig Zingo men sorgen blir lättare med en ny kanin och jag tror Japp känner sig lite ensam nu... Kram

    SvaraRadera