torsdag 17 mars 2011

Duktig

Nu har det äntligen börjat att bli ordentlig ordning på mig. Jag har börjat ta tag i saker och ting.
Idag har jag gjort min synkontroll hos optikern i Partille Centrum. Dom är garanterat inte det billigaste alternativet, men är alltid trevliga och alltid lätta att ha att göra med, och bra bemötande så därför föredrar jag dom framför alla andra optiker. :) Det visade sig, som jag trodde, att synen blivit sämre. Inte jättemycket sämre, men sämre och dessutom med ett brytningsfel på varje öga. Därför fick jag idag beställa nya glas samt nya bågar till glasögonen. Inga roliga, men absolut nödvändiga, pengar att behöva lägga ut.
Jag ska dessutom passa på att köpa mig ett par solglasögon som man sätter utanför glasögonen. "Fit Over" eller liknande heter dom. Jag fick prova Anitas i somras och dom var skitbra! Nu blir jag själv snart ägare till ett par sådana. :)

Idag har jag också varit och kontaktat Gynekologmottagningen i Partille. Det är dax att byta ut min spiral. Byts den inte snart så ger den jag har snart inget skydd mer, och det vill jag inte riskera. ;) Jag ska byta tillbaka till hormonspiral då kopparspiralen enbart orsakat mig smärta genom de fem åren jag haft den. Samtidigt som jag byter spiral ska oxå ett cellprov göras. Två flugor i en smäll med andra ord. ;)

Det enda jag egentligen har kvar att ta tag i är tandläkaren. :s Jag har inte varit hos tandläkaren på över två år, så egentligen har det varit dax för det för längesedan. Får grubbla lite till på det innan jag bestämmer mig. ;)

Om en stund är det dax för mig att åka till jobbet så nu blir det till att plocka undan lite här hemma innan det är dax att åka. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar