onsdag 16 mars 2011

Onsdag

Idag är det onsdagen den 16 mars och tiden springer iväg. Idag har jag haft en ledig dag. Sååå underbart! Jag har ägnat dagen åt att tvätta, plocka in tvätt, plocka in disk, SOVA... och sa jag tvätta?! ;) Tvättkorgen var nämligen ÖVERFULL imorse när tvättningen startade. Pontus hade inga rena shorts till träningen igår kväll så det fick bli shorts som han vanligtvis har till vardags.
Men nu är allting snart upptvättat och redo att användas igen.

Idag har telefonen ringt i ett. Pontus kompisar ringer efter honom en efter en efter en. Det är tur att snön är borta så att alla killarna kan vara ute på gården. Just nu är dom ett gäng killar ute på gården och spelar fotboll, och snart kommer det ytterligare en som ansluter sig till dom. :) Josefin är även hon ute och leker, och har varit det till stor del av dagen. Skönt när barnen äntligen vill vara ute igen! :)

Till helgen har vi planerat att ta oss ut på sightseeing, för att kolla efter utemöbler till husvagnen. Peters moster ska dessutom göra sig av med sina så hennes bord, stolar och en stor parasoll får vi köpa för 200 kronor. Som hittat. :)
Dessutom har min ena kollega troligtvis en matta till husvagnen som vi får köpa. *Håller tummarna för att det är en sådan vi vill ha och att den passar* :)

Imorgon har jag äntligen bokat tid för synkontroll. Det var inte en dag för tidigt, bara något år försent. :p Nu ÄNTLIGEN hoppas jag på att snart få mig ett par nya glasögon. Det är väldigt välbehövligt!

Den 28 mars har jag och Peter bokat tid på banken för att prata om lånet. Lånet är redan beviljat och klart, men alla papper ska skrivas under och pengarna ska betalas ut.
På kvällen den 28 ska jag dessutom till Allum med älskade mamma. Vi ska shoppa kläder och skor till mig och barnen. ;)
Idag gjorde jag en beställning på lite kläder till barnen på Hm:s hemsida. Lite vårkläder, med hopp om att våren är på väg snart. :)

Igår kväll var mitt efterlängtade Desperate Housewives tillbaka!! Och ikväll är det dax för premiären av Greys Anatomy och den nya serien Off The Map! Med andra ord är Tvn bokad även ikväll. ;)

I fredags fick jag hem ett tråkigt brev från CSN i brevlådan. Ganska väntat, men lika tråkigt för det: Jag hade för hög inkomst 2009 och blir nu troligtvis återbetalningsskyldig en ansenlig summa pengar, pengar som egentligen inte finns och som är ordentligt tråkiga att behöva betala. Skillnaden, för er som inte vet, mellan ett vanligt lån hos CSN och en återkravsskuld är att, på det vanliga lånet får du i regel en avbetalningsplan på ca. 15 år medans ett återkrav helst vara tillbakabetalt inom 1 år. :s Där är skillnaden. Fördelen är ju att skulden minskar även vid återbetalningen av återkravet. :) Min skuld hos CSN kommer alltså om ca. 1½ år vara betydligt mindre än vad den är idag. :) (Man måste se det lilla positiva mitt i allt tråkiga)
Därför har jag idag ägnat tid åt att ringa mina arbetsgivare från 2009: Västra Götalandsregionen samt Göteborgs stad för att få mina lönespecifikationer från 2009 hemskickade så att jag kan redovisa för CSN hur mycket jag jobbade och när. Nu håller vi tummarna för att merparten av inkomsten är från andra delen av året (1/7 till 31/12) eftersom jag under den perioden inte hade något studiemedel. Månaderna det gäller är alltså 1/1 till 30/6 2009. Jag har försökt att räkna lite på egen hand, och Hua! vad pengar det handlar om! :(
Så, kära vänner, nästa gång jag nämner att jag ska börja studera igen: STOPPA MIG!! Detta återkravet är nämligen det tredje återkravet jag råkar ut för, men det är oxå det återkravet med högst belopp att betala tillbaka. :s
Suck.... skit och pannkaka. Jag får skylla mig själv, jag veeet! Men det gör inte situationen roligare för det. :(

Nu orkar jag inte mer, har lite annat för mig. Ha en trevlig kväll! Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar